Ohan, considerada lobra mestra de Chiyo Uno, és un relat duna bellesa atemporal. La història, que avança al pas canviant de les estacions, està narrada per en Kano, un home que, just quan esperaven una criatura, va abandonar lOhan per comprometres amb una geisha. Al cap de set anys, una tarda destiu, en Kano i lOhan es retroben. Aquest encontre trasbalsa en Kano, que ara té el cor dividit entre lamor redescobert per la seva família i la passió que sent per la geisha. Lassalten la culpa, la indecisió i la covardia, i el lector ara sen compadeix, ara sen desespera. Mentre la tragèdia satansa damagat, Uno descriu amb la paraula justa la dolçor i lamargor de la vida, la remor de la pluja i la florida dels cirerers.
Ohan explora la confusió dels sentiments i els impulsos del cor del protagonista, així com la seva capacitat de viure al marge de la moral establerta. Un relat que apunta més que no pas explica, que planteja més preguntes que no pas respostes i que ens transmet amb mestria lesperit erràtic i convuls dels primers anys de la modernitat al Japó.
Nascuda a Kawanishi (Iwakuni) lany 1897, Chiyo Uno és una de les grans dames de les lletres japoneses. Als anys 20, es va traslladar a Tòquio, on va començar una llarga carrera com a escriptora i va adoptar lestil i els costums de les anomenades mo-ga (abreviació de modern girl). La seva vida personal, i especialment les seves tumultuoses relacions amb els homes, van alimentar en gran part la seva escriptura. La literatura dUno va aconseguir un públic fidel, sobretot entre les lectores de la segona meitat del segle XX, que trobaven una sensació dalliberament en les seves històries damors escandalosos narrades amb una prosa subtil, precisa i elegant. Chiyo Uno, considerada una pionera del moviment feminista al Japó, va morir el 1996, després dhaver rebut diversos reconeixements oficials, entre els quals la Medalla del Mèrit Cultural atorgada per lemperador.